Vermutlich seid ihr mich demnächst wieder los
-
-
-
-
-
#33 Nö. Die SR 400 hat eine aufrechtere, entspanntere Sitzposition als die Griso.
Einfach mal spielen mit diesem Tool:
-
-
-
#35 es ist letztendlich eine Suzuki Intruder geworden. M1800R, resp. M109R.
ich taufe sie KENTA. Mehr dazu hier:
eine halbwahre GeschichteKENTA 健太 from Japanese
健 (ken) “healthy, strong” and 太 (ta) “thick, big”KENTA 健太, June 23, 1563 – October 11, 1582, was a fearless war horse in Takeda Shingen’s cavalry. It served in several wars, was seriously injured in the battle of Mikatagahara (January 25, 1573) and then retired.
The Battle of Mikatagahara (Tōtōmi Province, Japan) was one
of the most famous battles of Takeda Shingen’s campaigns,
and one of the best demonstrations of his cavalry-based tactics.
It was also one of Tokugawa Ieyasu’s worst defeats, and
complete disaster was only narrowly averted.Takeda Shingen 武田 信玄 (one of my ancestors on my mother’s side), December 1, 1521 – May 13, 1573, of Kai Province, was a preeminent daimyo in feudal Japan with exceptional military prestige in the late stage of the Sengoku period.
Shingen is known for his tactical genius, and innovations and perhaps most famous for his use of the cavalry charge. Up until the mid-16th century and Shingen’s rise to power, mounted samurai were primarily archers. There was already a trend at this time towards larger infantry-based armies, including a large number of foot archers. In order to defeat these missile troops, Shingen transformed his samurai from archers to lancers. The strength of Shingen’s new tactic became so famous that the Takeda army came to be known as the kiba gundan (騎馬軍団), or “mounted army”.
KENTA 健太 peacefully deceased on October 11, 1582, but its brave soul is still alive in the motorcycle KENTA.
-
#36 veritas: Dickes Ding die KENTA
Zitat von Bergisch by NatureSR 400?
Da hätte ich eine Alternative: http://royalenfield.com/continentalgt/the-bike als 535ccm Single, Einspritzer, Kick- und E-Starter, 29PS (SR400 knapp 23PS). Edith: Galerie http://royalenfield.com/continentalgt/gt-world/gallery
Kostenpunkt Deutschland 6.490 EUR zzgl. 185 EUR Überführung -> http://www.royalenfield-deutsc…ntinental-gt-535-efi.html .
Gruß
Wolfgang
-
-
-
#38 Stimmt absolut
Ich hatte nix grosses dazu gesagt, weil zu diesen Zeitpunkt noch nichts unterzeichnet war.
Mit google und 1800 2Zylinder bleibt ja nicht viel übrigHoffentlich wird's ein warmer und früher Frühling!
Allzeit gutes Fahren! Immer schön Weitblick und so ... Ihr wisst schon.
Bis denne
さよなら
ベリタス -
-
-
-
-
Hey,
dir scheint die Diskussion zu gefallen, aber du bist nicht angemeldet.
Wenn du ein Konto eröffnest merken wir uns deinen Lesefortschritt und bringen dich dorthin zurück. Zudem können wir dich per E-Mail über neue Beiträge informieren. Dadurch verpasst du nichts mehr.
Jetzt anmelden!